Over de Oogst van Groningen

In 2011 is Groningen uitgeroepen tot ‘Hoofdstad van de Smaak’. Hierbij is veel aandacht besteed aan voedsel van dichtbij en zijn veel nieuwe initiatieven ontstaan op het gebied van lokaal voedsel. Om deze activiteiten verder voort te zetten, ontwikkelt de provincie Groningen het programma ‘Regio van de Smaak’ . In dit programma worden verschillende activiteiten opgezet rondom het thema regionaal voedsel om zo de productie en afzet van regionale producten te stimuleren. De provincie Groningen werkt hierbij samen met de Gemeente Groningen en de regio Groningen-Assen.


Marketing Groningen ontwikkelt in opdracht van de provincie Groningen een marketing communicatie campagne rondom het programma 'Regio van de Smaak'. Het communicatiemotto dat Marketing Groningen daarvoor gebruikt is ‘De Oogst van Groningen’. ‘De Oogst van Groningen’ laat zien dat Groningen veel moois biedt vanuit de zee en van het land en stimuleert duurzame, biologische en fairtrade producten. De campagne bestaat uit o.a. advertenties in lifestyle magazines, middelen bij smaakevenementen en op plekken waar lokale producten verkocht worden. Ook mikt Marketing Groningen op free publicity in relevante media.
 

Deel deze pagina